Autor Wątek: Xbox One X. Cena, premiera, gry, specyfikacja, kompatybilność, telewizor  (Przeczytany 62 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

..::BaNdZiOr::..

  • Administrator
  • Zapaleniec

  • Offline
  • *
  • www.ps4-hack.cba.pl
  • 1445
  • Reputacja
    +70/-3
  • Tekst osobisty
    We Are The Anonymous
    • Zobacz profil
    • PS4-HACK



Już wkrótce na rynku wyląduje „najpotężniejsza konsola w historii”, więc z tej okazji zdecydowałem się zebrać wszystkie informacje dotyczące urządzenia. W tym miejscu znajdziecie odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące Xbox One X.

Cena, data premiery i specjalne wydanie

Xbox One X będzie dostępny w Polsce od 7 listopada 2017 roku. Urządzenie można nabyć w cenie 2099-2199 zł.

Microsoft przygotował specjalne wydanie Xboksa One X o nazwie „Project Scorpio”, które posiada inne pudełko, a na konsoli oraz kontrolerze pojawia się napis „Project Scorpio”. W zestawie znajduje się również podstawka umożliwiająca postawienie urządzenia w pozycji pionowej. Limitowana edycja została wyceniona na 2099 zł.


Zawartość pudełka

W każdym pudełku Xboksa One X gracze znajdą:

  -  Konsola Xbox One X z dyskiem o pojemności 1 TB
  -  Bezprzewodowy kontroler Xbox
  -  Kabel HDMI (zgodny ze standardem 4K)
  -  Przewód zasilający
  -  Miesięczny okres próbny abonamentu Xbox Game Pass
  -  14-dniowa wersja próbna konta Xbox Live Gold

W przypadku wybrania edycji limitowanej klienci mogą oczekiwać:

  -  Konsola Xbox One X z dyskiem o pojemności 1 TB z limitowanej edycji Project Scorpio
  -  Bezprzewodowy kontroler Xbox z limitowanej edycji Project Scorpio
  -  Podstawa do konsoli Xbox One X
  -  Kabel HDMI (zgodny ze standardem 4K)
  -  Przewód zasilający
  -  Miesięczny okres próbny abonamentu Xbox Game Pass
  -  14-dniowa wersja próbna konta Xbox Live Gold





Geneza

Pierwsze plotki dotyczące ulepszonej wersji Xboksa One pojawiły się już w lutym 2015 roku. Wtedy to jeszcze były wyłącznie spekulacje związane z rozmową przedstawiciela platformy Netflix, który informował o pojawieniu się nowych konsol oferujących możliwość oglądania filmów w 4K. Następnie otrzymaliśmy wiele plotek, przeczytaliśmy wiele doniesień, ale dopiero na E3 2016 Microsoft oficjalnie przedstawił dwie konsole: Xboksa One S oraz tajemniczy „Project Scorpio”. Szef marki Xbox – Phil Spencer – na zakończenie konferencji potwierdził, przygotowanie „najpotężniejszej konsoli w historii”, która zaoferuje rozdzielczość 4K w grach, rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę oraz wysoką jakość wirtualnej rzeczywistości. Pełną specyfikację poznaliśmy jeszcze przed E3 2017 dzięki redakcji Digital Foundry, która została zaproszona do przetestowania urządzenia, a oficjalna prezentacja odbyła się na konferencji Microsoftu – to właśnie w Los Angeles ujawniono ostateczną nazwę, datę premiery oraz cenę.


Specyfikacja

Microsoft zapowiedział „najpotężniejszą konsolę w historii” i dotrzymał słowa, ponieważ przygotowane podzespoły są znacznie lepsze od aktualnie wydanych urządzeń – PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 4 Pro, Xbox One S i Nintendo Switch. Tak prezentują się konkrety:

  -  Procesor: Niestandardowy procesor 8-rdzeniowy o taktowaniu 2,30 GHz
  -  Karta graficzna: Niestandardowa karta graficzna 1,172 GHz, 40 jednostek obliczeniowych, funkcje Polaris, 6,0 teraflopów
  -  Pamięć:  12 GB pamięci GDDR5, 326 GB/s
  -  Flash: 8 GB
  -  Wewnętrzny magazyn: Dysk twardy o pojemności 1 TB
  -  Stacja dysków optycznych: Blu-ray 4K UHD
  -  Zasilacz: 245 W, wewnętrzny
  -  Rozdzielczość HDMI i liczba klatek na sekundę: 2160p przy 60 Hz, AMD FreeSync HDMI, zmienna częstotliwość odświeżania (po zatwierdzeniu)
  -  Obsługa HDR10: Tak
  -  Ochrona zawartości: HDCP 2.2
  -  Kodery-dekodery wideo: HEVC/H.265, VP9, AVC/H.264, MPEG-2, MPEG-4 część 2, VC1/WMV9
  -  Audio HDMI, zakodowane: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0, 5.1, & 7.1; Dolby TrueHD w/Atmos¹¹ (z gier)
  -  Audio HDMI, przekazywanie: Dolby TrueHD (opcj. Atmos¹¹), DD+ (opcj. Atmos¹¹), DTS-HR/MA (opcj. DTS:X)
  -  Dźwięk S/PDIF, zakodowany: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0
  -  Kodery-dekodery, dekodowane: AAC, MP3, MPEG1, WMV
  -  Łączność: 3 porty USB 3.0, 2 złącza HDMI (1 wyjście HDMI 2.0b, 1 wejście HDMI 1.4b), S/PDIF, Odbiornik IR/port IR Blaster, IR Blaster, Ethernet (IEEE 802.3 10/100/1000), Kinect (przez zewnętrzny adapter USB)
  -  Bezprzewodowa: Dwuzakresowa sieć IEEE 802.11ac (5 GHz i 2,4 GHz), bezprzewodowa sieć Wi-Fi 2 x 2 z funkcją Wi-Fi Direct do sieci domowych
  -  Przekaźnik akcesoriów: Specjalna dwuzakresowa łączność bezprzewodowa do konsoli Xbox
  -  Wymiary: 11,81 x 9,44 x 2,36 cala (299,97 x 239,77 x 59,94 mm)
  -  Masa: 8,40 funta (3,81 kg)

Kompatybilność gry i sprzęt

Xbox One X należy do „rodziny” Xboksa One i Xboksa One S. Konsola jest kompatybilna ze wszystkimi grami oraz akcesoriami przygotowanymi do wspomnianych urządzeń. W prostych słowach – gracze mogą korzystać z jednego kontrolera do Xboksa One, Xboksa One S i Xboksa One X, a w dodatku bez problemu włączą ten sam tytuł – mając jedną płytę zagramy w produkcję na wszystkich trzech konsolach.

Sytuacja działa ze wszystkimi grami oraz akcesoriami – jedynie Kinect identycznie jak w przypadku Xboksa One S potrzebuje dodatkowej przejściówki (sprzedawana oddzielnie). 





Ulepszone gry

Dodatkowa moc Xboksa One X pozwala deweloperom przygotować specjalne aktualizacje, dzięki którym gry wykorzystują potężniejsze podzespoły urządzenia. Microsoft przygotował narzędzia pozwalające twórcom w banalny sposób ulepszyć produkcje – według oficjalnych informacji 1-3 deweloperów potrafi w kilka-kilkanaście godzin uzyskać lepsze osiągi na Xboksie One X, a gdy zespół chce w pełni skorzystać z atrybutów urządzenia, to może zdecydowanie ulepszyć tytuł.

Wszystkie aktualizacje są BEZPŁATNE, a lista ulepszonych tytułów na premierę Xboksa One X jest wciąż powiększana.

Należy przy tym zwrócić uwagę, że niemal wszystkie gry przygotowywane po premierze Xboksa One X skorzystają z mocy maszyny, ponieważ twórcy chętnie dopracowują swoje produkcje. Microsoft jednocześnie zadbał o specjalne oznaczenia  – kupując nowe tytuły zobaczycie na pudełkach nazwę „Xbox One X Enhanced” oraz dodatkowe znaczki, które informują o przygotowanych ulepszeniach.

Twórcy gier mogą między innymi:

  -  Zadbać o 60 klatek na sekundę
  -  Zadbać o rozdzielczość 4K
  -  Zwiększyć szczegółowość tekstur
  -  Poprawić poziom szczegółów
  -  Poprawić jasność cieniowania i światła
  -  Poprawić roślinność
  -  Poprawić cieniowanie powierzchni płaskich
  -  Skrócenie ekranów wczytywania

Xbox One X nie zaoferuje trybu „boost”, ponieważ konsola automatycznie ulepszy wszystkie produkcje – nawet te nieposiadające specjalnych aktualizacji.




prawa telewizora. 1080p też poczuje moc!

Chcąc wykorzystać pełną moc Xboksa One X należy posiadać odpowiedni telewizor wspierający rozdzielczość 4K oraz HDR. Jednak Microsoft nie zapomina o graczach, którzy posiadają odbiorniki Full HD (1080p), ponieważ nawet w takiej sytuacji odczujecie znaczącą różnicę w grach.

Największym atutem będzie na pewno płynniejsza animacja (nie ma znaczenia posiadany TV), ale dodatkowa moc Xboksa One X pozwala wyświetlać obraz w wyższej rozdzielczości (4K), a następnie skaluje go w dół do rozdzielczości ekranu (1080p) i w tej sytuacji gracz dostrzeże gładsze i znacznie lepiej wyglądające tekstury.


Odtwarzacz robi różnicę

Xbox One X posiada odtwarzacz Blu-ray 4K, który pozwala oglądać filmy w jakości 4K Ultra HD – jest to dobra wiadomość dla fanów najlepszej jakości obrazu. Dodatkowo sprzęt pozwala strumieniować filmy w jakości 4K z między innymi platformy Netflix.


Mocniejsza wersja dla deweloperów. Po co?

Microsoft spędził wiele miesięcy na przygotowaniu idealnych narzędzi dla deweloperów, dzięki którym ulepszenie gier dla Xboksa One X jest formalnością. To również właśnie z tego powodu firma zadbała o stworzenie potężniejszego dev-kita (specjalna wersja konsoli dla deweloperów) – ta decyzja pozwala deweloperom w prosty sposób uzyskiwać oczekiwaną jakość i dostosowywać gry do wszystkich urządzeń. Firma wysłuchała opinii twórców i stworzyła nawet małą skrzynkę, która umożliwia w ekspresowym tempie przenosić dane na sprzęt – Xbox One X może przesłać 100GB plików w 4 minuty.

Tak prezentują się konkretne szczegóły:




Pobieranie zawartości dzięki Intelligent Delivery

We wrześniu Microsoft zaprezentował świetny system, dzięki któremu programiści mogą wydzielić treści dla Xboksa One X, Xboksa One S i Xboksa One. W konsekwencji posiadacze Xboksów One S nie muszą pobierać zawartości, która jest obsługiwana wyłącznie przez najnowszą konsolę. Projekt znacznie skraca oszczędza czas oraz miejsce na konsoli.

Intelligent Delivery  umożliwi deweloperom określić urządzenie (przykładowo pobieramy wszystko dla Xboksa One X), lokalizację (przykładowo pobieramy dubbing angielski a polskie napisy) oraz zawartość (przykładowo pobieramy tylko tryb sieciowy, bez kampanii).


Z jakich usług mogą korzystać posiadacze Xbox One X?

Xbox One X korzysta ze wszystkich usług przygotowanych dla Xboksa One i Xboksa One S:

  -  Xbox Live: gracze mogą posiadać jedno konto na wszystkich trzech konsolach i Xboksie 360
  -  Wsteczna Kompatybilność: Xbox One X otrzymuje na starcie dostęp do ogromnego zestawienia gier z Xboksa 360, które działają na nowym sprzęcie Microsoftu dzięki usłudze Wstecznej Kompatybilności. Ponadto, nawet gry z poprzedniej generacji wykorzystają moc konsoli i będą działać lepiej – między innymi płynniej, otrzymają lepsze filtrowanie tekstur, szybsze ładowanie czy też wsparcie nagrywania GameDVR.
  -  Xbox Play Anywhere: Xbox One X wspiera program, dzięki któremu gracze kupując jeden tytuł mogą w niego grać na konsolach z rodziny Xbox One oraz komputerach PC z systemem Windows 10. Gracze w tej sytuacji nie tracą postępu w grach i mogą kontynuować zabawę na różnych urządzeniach.
  -  Xbox Game Pass: posiadacze Xboksa One X będą mogli korzystać z abonamentu Xbox Game Pass, dzięki któremu otrzymają dostęp do ponad 100 gier w atrakcyjnej cenie 29,00 zł na miesiąc. Lista produkcji jest powiększana w każdym miesiącu. 
  -  EA Access: identycznie jak w przypadku poprzednich konsol, gracze mogą czerpać przyjemność z usługi EA Access. Propozycja Electronic Arts daje dostęp do coraz to większej listy tytułów, klienci mogą testować gry przed premierą, a w dodatku otrzymują specjalne rabaty na nowości. Abonament kosztuje 14,99 zł na miesiąc lub 79,99 zł na rok.




Jak przejść z Xbox One lub Xbox One na Xbox One X?

Xbox One X, Xbox One S, Xbox One S i Xbox 360 korzystają z tego samego Xbox Live, więc gracze mogą bez przeszkód zalogować się na najnowszym systemie na swoje stare konto. Dzięki pełnej integracji zainteresowani klienci otrzymają dostęp do swojego profilu, listy znajomych, zdobytych osiągnięć, zapisów rozgrywki oraz wszystkich kupionych produkcji.



ŹRÓDŁO:
www.ppe.pl